tisdag, januari 10, 2006

Kanon eller Kalkon? Kalkon!


Hela ankdammen vill tycka till om Virtanens trevande försök till en helt ny karriär på TV8. Så också TV-Listan. Okej - programmet var hemskt! Inget annat finns egentligen att säga om saken. Resumés uppgifter om att endast 1 000 personer såg ”showen” (att de använder sig av det minst sagt trubbiga mätverktyget MMS väljer jag den här gången att strunta fullständigt i) bekräftar att Virtanens dragningskraft utan Aftonbladet i ryggen nu officiellt kan jämföras med Tom Hjeltes. Tom, som efter sitt fängelsestraff verkar ha försvunnit från jordens yta. Går månne Virtanen nu samma öde till mötes – hoppas hoppas hoppas!!!

Samtidigt gillar jag MTG's ambition. Stortavlor i tunnelbanan (Virtanen och Ortmark) och ett uttalat mål på 20-25 000 tittare på Virtanen. Jag tycker dock att de satsat på fel person.

Det bästa - förutom bilden ovan på Virtanen - är programdirektören Thomas Hall svar på Resumés påstående: Det kan inte stämma. Jag känner själv 1000 personer som jag vet tittade igår.


Hur som helst – så här går snacket:

Resumé:

"Virtanens mardrömsstart"

Linda Skugge:
"Studio Virtanen i TV8. En självklar succé."

Aftonbladet (Jan Olov Andersson):
"Sådär" Nervös... internt trams... trött filmrecension. (låter mer som en sågning tycker jag)

Virtanens blogg:
"Jag var very very spattig, men det kunde ha varit värre."

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Kanon eller kalkon? Kalkon!" Haha, årets rubrik så här långt. Skulle ha varit ett fantastiskt kvällstidningslöp.

Anonym sa...

maste kolla:)