torsdag, januari 19, 2006

Are you flat? Yup, just like god made me.


Jag har inte sett Kristen Bell sedan hon spelade den på ytan polerade, men i själva verket sinnessjukt smutsiga och iskallt beräknande, Flora Andersson i ett par avsnitt av Deadwood. Ett gästspel som slutade i ond bråd död för både Flora och hennes mesiga brorsa Miles förövrigt. Deadwood måste ses i sin helhet, så köp den billigt på dvd här.

Men nu dyker Kristen alltså upp i, och som, Veroncia Mars och är helt enormt bra. I sann Don't Believe The Hype-anda så trodde jag verkligen inte att serien skulle vara så bra som den faktiskt är. Inte ens Paris Hilton lyckades förstöra exalteringen i avsnitt 2. Tvärtom måste jag säga att hon klarade sig ganska bra som… sig själv. Det jag älskar mest är manuset - otroligt välskrivet.


Musiken tappade dock tempot helt och det verkar dessvärre inte bli bättre framöver, även om det i och för sig dyker upp lite Bloc Party och Interpool här och var. På det officiella soundtracket finns bl.a. fantastiska Tegan & Sara med I Know I Know I Know, men köp hellre deras egen platta So Jealous (159 kr) som är mycket bättre.

Betyg: 7,5/10

En annan grej - att sitta och se Desperate Housewives ensemblen säga att serien är en mix av Sex in the city och – håll i er – Six Feet Under… är inget annat än hemskt. Hade jag inte avskytt serien redan innan så gör jag det garanterat nu. Dra aldrig ned Six Feet Under på den nivån!


Betyg på den kommentaren: 1/10

Inga kommentarer: