onsdag, november 23, 2005

Fråga: Vem köper in My Name Is Earl från NBC?

Fråga: Vem köper in My Name Is Earl från NBC? http://nbc.com/My_Name_Is_Earl/

Jag vet att vi är många som bryr oss om våra TV-serier lite mer än genomsnittet, så den här bloggen handlar bl.a. om varför Weeds är överlägset mycket bättre än Desperate Housewives, varför Canal Plus sparkar alla andras stjärt när det kommer till kvalitetsinköp och varför programcheferna på TV3/ZTV borde brinna i den eviga elden för deras behandling av OZ. Den typen av grejer.

Eftersom att detta från början är ett maildrivet projekt så börjar jag med en sammanfattning av vad som hänt den senaste tiden. Självklart är åsikterna subjektiva, men det betyder inte att jag har fel - tvärtom.

Entourage. Så var det över för den här gången. Vilket jävla race. Säsong 1 + 2 blåste förbi på rekordtid och nu är tomhetskänslan är total. (Eller kanske ca 7/10 på en skala där minuterna efter DIFs SM Guld 2002 är 10/10 - ja, ni fattar). Plötsligt känns livet lite mindre värt att leva igen. Säsong 3 är dock på gång och förhoppningsvis kan vi ligga hyfsat i fas med USA.

Ersätts av Significant Others som jag verkligen INTE gillar. Ett otroligt felköp. Någon borde skämmas. Att följa upp den här perfekta sloten (Onsdagar 22.00 är ju numera helig tid för helvete) med detta trams är... ovärdigt.

Carnivale. Säsong 2 slutade precis som man ville att det skulle göra. Den episka och klassiskt symboliska uppgörelsen sköttes otroligt snyggt och värdigt, våldsamt och vackert. Den chockerande tvisten, den tillsynes odramatiska bihandlingen i form av en mor-dotter relation som utvecklats i kryptempo under två hela säsonger, är nu den perfekta ingången till en potentiell säsong 3. Högsta världsklass.

Ersätts av...

The Shield. Hur cool är Vic Makey? (Michael Chiklis lyckades nästan rädda Fantastic Four bara genom att vara med i öppningenscenen, men bara nästan). Jag älskade förra säsongen av The Shield och av allt att döma blir den kommande ännu bättre. Jag menar, Glen Close! På måndag smäller det!!!

Grey's Anatomy. Hur ersätter kanal 5 Desp. Housewives? Jo, med en otroligt cool och modern sjukhusserie. Rollbesättningen är geni. Dialogen likaså. Patrick Dempsey (Can't buy me love, anyone? Känns jobbigt att behöva använda just den filmen som referens) som när jag först ser honom nästan får mig att byta kanal... är inte alls töntig längre, tvärtom. (När och framförallt hur hände det?). Ellen Pompeo! TUMMIS!

Topp 5 sjukhusserier just nu (den spontana listan):

1. House 2. ER (levererar oss alltid phet kvalitét) 3. Grey's Anatomy 4. Scrubs 5. Nip/Tuck (okej då, den gills egentligen inte... men jag kan bara inte skriva Chicago Hope)

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)